Daarom een testimonial!

Daarom is een testimonial belangrijk!

Mensen hechten enorm veel waarde aan wat andere mensen vinden. Zeker bij het nemen van belangrijke beslissingen, zoals de bouw van een woning, het gebruik van gezondheidsproducten en de keuze voor een werkgever of opleiding. Niet alleen de mening van familie, vrienden of kennissen doet er toe, zelfs de mening van een compleet onbekende heeft invloed. Daarom is het plaatsen van testimonials zo belangrijk.

Wat is een testimonial?

Zoek je het woord testimonial op in de Van Dale, dan vind je de volgende betekenissen: getuigschrift, aanbevelingsbrief, huldeblijk en eerbewijs. In marketingtermen noemen we dit een ‘third party voice’: een onafhankelijke mening van een derde. Oftewel: een persoonlijke korte tekst van een klant waarin hij of zij zijn of haar positieve ervaring met het bedrijf of product deelt. Online of offline.

Waarom zijn testimonials belangrijk?

Ervaringen van klanten zeggen meer dan factsheets. Ze zeggen alles over wie je bent. Over je samenwerking met je klanten, je ideeën en hoe je omgaat met dilemma’s. Maar ook wat klanten aan jouw product of dienst hebben gehad. Door het lezen of zien van deze klantervaringen krijgt een potentiële klant meer vertrouwen. Twijfelende bezoekers raken eerder overtuigd en klanten gaan sneller over tot conversie of aankoop.

Welke informatie bevat een testimonial?

Een sterke testimonial geeft antwoord op de volgende vragen:

  • Wat was het probleem of de situatie waarmee de klant worstelde?
  • Hoe is het probleem opgelost of hoe is de situatie verbeterd door de inmenging van jouw bedrijf?
  • Hoe voelt de klant zich daardoor?

Daarnaast zorg je voor (controleerbare) gegevens:

  • De naam en woonplaats van je klant.
  • Indien van toepassing: de website van je klant.
  • Een foto van je klant.

Voorbeelden

Testimonial in de krant

Paginagrote advertentie in een ochtendkrant voor Finitro.*

 

 

 

 

 

 

 

 

Testimonial op social media of website

Online verhalen van Dosigners. Zoals de ervaringen van Chris Lemmens.*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nog een paar tips

  1. Vraag je klant om een testimonial op het moment dat hij zijn enthousiasme uit.
  2. Interview je klant, dan krijg je antwoorden waar je iets aan hebt.
  3. Interview alleen klanten die behoren tot de kern van jouw doelgroep en dit uitstralen in hun foto en taalgebruik.
  4. Vraag je klant altijd om toestemming voor het plaatsen van zijn of haar klantervaring.
  5. Overdaad schaadt: zet liever drie sterke testimonials op je website dan tien middelmatige.

Meer weten over testimonials?

Bel 06 305 418 07 of stuur een e-mail.

* Deze testimonial hebben wij geschreven i.o.v. een van onze vaste opdrachtgevers: CROB.