Mijn liefde voor de bouw

Mijn liefde voor de bouw

“Ben je bekend met het fenomeen DIXI?”, krijg ik als antwoord als ik vraag waar het toilet is. “Jawel”, zeg ik dapper en volg de projectleider de keet uit. Terwijl we erheen lopen denk ik aan eerdere DIXI-bezoeken tijdens festivals en grote hardloopevenementen. “Ik overleef het wel”, zeg ik hardop en stap naar binnen.

Het is misschien niet een van de charmantste aspecten van schrijven voor de bouw, maar het hoort er wel bij. Net als: tot over je enkels in de bagger, krakende bouwliften en steile bouwladders naar soms wiebelende steigers. Ik houd daarvan! Voor mij is de bouw een van de leukste sectoren om voor te schrijven. De sfeer, de mensen, de directe manier van communiceren en vooral de indrukwekkende projecten blijven mij fascineren.

Waar die liefde voor de bouw vandaan komt?

Dan moeten we terug naar 2005, het moment dat ik in dienst trad bij mijn eerste werkgever: een communicatie- en reclamebureau met een aantal vooraanstaande bouwbedrijven in het klantenbestand. En zo kwam het dat ik als jonge projectmanager ineens meewerkte aan een boek over tunnels in Limburg. Ik zie mezelf nog staan: met mijn helm los op het hoofd en veel te grote laarzen aan, turend in een enorme bouwkuip en me sterk afvragend wat nu die groutankers zijn waar ze het steeds over hebben… Daarna ging het snel, met uiteenlopende communicatieopdrachten die elkaar steeds weer overtroffen. Absoluut hoogtepunt was toch wel het boek over de Noord/Zuid-lijn, waarvoor ik als tekstschrijver getuige mocht zijn van de vele technische hoogstandjes die daar plaatsvonden.

Op de hoogte
Vandaag de dag botvier ik mijn liefde voor de bouw als vaste redacteur van de vakbladen Stedenbouw en Grond-, Weg- en Waterbouw. Door de vele interviews die ik afneem bij uiteenlopende bedrijven, blijf ik op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en nieuwe technieken. Kennis die ik graag ook bij andere bedrijven inzet, door ze te ondersteunen in hun tekst- en communicatieactiviteiten.

Bent u actief in de bouwsector? En kan uw bedrijf tekstuele en/of communicatieve handjes gebruiken? Bel of mail ons gerust!