webinar over SEO

Webinar over SEO leidt tot nieuwe dienst

Wat kun je enthousiast worden van een webinar over SEO! Alleen al vanwege de inspiratie die je krijgt van een bevlogen vakmens. En de kennis en inzichten die open met je worden gedeeld. Als er dan ook nog dingen worden gezegd waar je in jouw branche iets aan hebt… Tja, dan kan zo’n webinar niet meer stuk!

Over welke webinar ik het heb? Het SEO Gameplan 2016 voor gevorderden van de Internet Marketing Universiteit (IMU). Via Facebook had ik mij hiervoor aangemeld en zo zat ik met een mok thee en pen en papier bij de hand achter m’n laptop te wachten op wat komen ging.

SEO trends en kansen in Google

Martijn van Tongeren, chef SEO & klantsucces bij IMU, behandelde in deze webinar de nieuwste trends en de grootste kansen op dit moment om hoger in Google te komen. Bevlogen vertelde Martijn over de veranderingen binnen Google,  het einde van het keyword tijdperk en hoe Google weet dat je met het vliegtuig naar Mallorca gaat. Ook legde hij uit hoe Artificial Intelligence, Google’s nieuwe ‘Rankbrain’, Accelerated Mobile Pages en de Google Featured Snippets voor je bedrijf kunnen werken.

Kwaliteit en inhoud

Waar ik als tekstschrijver stiekem heel blij van werd, is dat het weer om de inhoud mag gaan. Wat een verademing! Geen teksten schrijven rondom zoekwoorden, maar aantrekkelijke kwaliteitsartikelen met relevante, waardevolle informatie voor je bezoeker.  Waarbij je jezelf als kennisspecialist neerzet zonder direct een product of dienst aan te prijzen. Zo wek je vertrouwen en sympathie en werf je autoriteit. Dus stop selling, start helping!

Contentmarketing

Hoe je je bezoeker volgens Martijn moet helpen? Door contentmarketing in te zetten. Zet een eigen wikipedia op je website en vul die met kwaliteitscontent. Schrijf blogs, geef tips & advies, laat zien wat je doet en hoe je het doet. Interesseer je doelgroep, inspireer je klanten, volgers en fans, én ga in op hun vragen, behoeften en wensen. Doe je dat consequent, dan word je daarvoor beloond: met mond-tot-mond reclame, meer klanten, een vastere klantenkring én een betere vindbaarheid in Google!

Monsterartikelen

Waar ik ook blij van werd, is dat die kwaliteitscontent verpakt mag worden in langere teksten: ‘monsterartikelen’ van 1000-2000 woorden. Ik hoor je denken: ‘saai’ en ‘wie gaat dat lezen’? Maar als je 2 à 3 korte tekstblokken afwisselt met relevante media en linkjes plaatst naar andere (eigen) kwaliteitscontent, dan blijft je lezer geboeid van het begin tot het eind!

Nieuwe inspiratie

Martijn, hartelijk dank voor je inspirerende webinar! Je hebt mij (en mijn collega!) nieuwe kennis en inzichten gegeven, én gezorgd voor een nieuwe dienst voor onze klanten: contentmarketing. Bovendien zijn wij door jouw webinar weer bevestigd in waar we al jaren voor staan: kwaliteit, inhoud en hulp bieden. Fijn dat dat nog steeds kan. En weer mág!