Woningmarkt in de lift

Positieve geluiden voor eigenhuis-bezitters en de vastgoedsector: de woningmarkt trekt sneller aan dan verwacht. Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek, de Rabobank en NVM Makelaars blijkt dat de verkoop van huizen vorig jaar flink is gestegen.  Bovendien zijn de huizenprijzen toegenomen en worden er weer volop nieuwbouwwoningen gebouwd. Deze tendens zet zich in 2016 voort.

Vertrouwen in de woningmarkt

Consumenten hebben steeds meer vertrouwen in de economie en dat uit zich in de woningmarkt. Inkomens nemen toe, de werkgelegenheid trekt langzaam aan en de huizenprijzen zijn weer aan het stijgen. Bovendien zorgt de historisch lage hypotheekrente voor een gunstig koopklimaat.

Maatwerk nieuwe trend

Hierdoor trekt ook de markt voor woningnieuwbouw aan. Hierin is een nieuwe trend zichtbaar: er wordt meer maatwerk geleverd. Consumenten bepalen steeds meer hoe het eindproduct er uitziet. Qua uitstraling, indeling en afwerkingsniveau. De nieuwe woning moet helemaal passen bij hun beleving en lifestyle.

Co-creatie en CPO-trajecten

Projectontwikkelaars gaan dan ook steeds vaker co-creatie en CPO-trajecten aan. Zo komen ze samen met de potentiële huizenkoper tot de ideale woning. Door social media, apps en online tools beschikken kopers over meer kennis en vaardigheden. Daardoor zijn ze mondiger geworden en kunnen ze meer invloed uitoefenen op het eindproduct.

Andere manier van communiceren

Dit vereist een andere, eveneens op maat gemaakte manier van communicatie. Ontwikkelaars en bouwers moeten meer weten over hun doelgroep. En potentiële kopers meer betrekken bij de ontwikkeling van nieuwe projecten. Een passende communicatiestrategie is hierbij een must.

Een passende communicatiestrategie nodig?

Van der Beek tekst & communicatie heeft de nodige ervaring in het opzetten en uitvoeren van passende communicatiestrategieën in de vastgoedsector en ondersteunt u graag. Informeer gerust naar de mogelijkheden.